1.L’Armari amb Rodes
Objectius:
· Fer interactuar uns amb altres.
· Aprendre a vestir-se/desvestir-se.
· Aprendre les parts del cos.
· Treballar en equip.
· Treballar la coordinació mà-ull.
Material: Diferents peces de roba.
Variants: Segons l’estació de l’any i l’edat dels nens,
farem servir unes peces de roba o altres.
2.¡Anem amb moto!
Edat:
De 4 a 5 anys.
Objectius:
· Incrementar la socialització.
· Desenvolupar la psicomotricitat.
· Coordinar els moviments del cos.
· Seguir les directrius del professor.
· Ajuda a desenvolupar la terciarització.
Explicació:
L’organitzador ha de
seure a terra i els nens s’han de col·locar darrere, com si fossin en una moto.
El pilot va donant les indicacions en veu alta.
“A la dreta. A
l’esquerra. Vigila que m’aturo! Va que accelero! “ i va girant el tronc alhora
que parla. Els nens han d’anar girant amb ell.
Variants:
Ø Reproduir un circuit.
Ø Fer-ho en Anglès.
Ø Simular un cotxe o qualsevol vehicle.
3.Abc (ei, bi, ci)
Edat: 5 anys.
Objectius:
· Saber reconèixer objectes, colors i números.
· Treballar la motricitat gruixuda.
· Aprendre a relacionar-se amb els altres.
· Desenvolupar el llenguatge quotidià.
· Orientar-se en l’espai.
Material:
§ Objectes de la classe.
§ Roba dels companys.
Variants:
Ø Jugar en Català.
Ø Dibuixar els animals
à Objectius:
Treballar la motricitat fina.
Ø Sentits.
Material:
· Conos
Organització:
à Objectius:
Treballar la motricitat fina.
Ø Sentits.
4.ARANYA PELUDA
Edat: A partir de 4-5 anys
Objectius:
· Treballar la força muscular
· Cooperar en grup
· Potenciar la psicomotricitat
· Crear vincle entre companys
· Gaudir del joc
· Treballar en concepte de l'espai
Material:
· Conos
Però no cal material en específic
Organització:
·
Durada: 1 hora
·
Espai: Aula/al pati
·
Agrupament: Col.lectiu
Contextualització:
· Àrea: Coneixement de l'entorn
Procediment:
Hi ha una ratlla on es col.loca un/a alumne/a.
La resta hauran de creuar aquesta ratlla sense ser agafats.
Qui sigui agafat passa a parar-la.
El joc s'acaba quan tothom ha estat agafat.
La resta hauran de creuar aquesta ratlla sense ser agafats.
Qui sigui agafat passa a parar-la.
El joc s'acaba quan tothom ha estat agafat.
Regles:
Els que paren han de tenir un peu damunt la ratlla.
Només poden pivotar endavant o endarrera.
Variant:
En comptes de col.locar un/a alumne/a posem una parella.
I la resta haurà de creuar la ratlla en parelles també.
I la resta haurà de creuar la ratlla en parelles també.
No hay comentarios:
Publicar un comentario